Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną
Inne ważne dokumenty:
§1 Postanowienia ogólne
- Regulamin określa warunki i zasady świadczenia Usług przez Spółkę w zakresie przygotowania procesów rozwodowych.
- Regulamin udostępniony jest na Stronie internetowej Spółki lub przesyłany w wiadomości e-mail.
- Regulamin jest dostępny w dowolnym czasie oraz można go pozyskiwać, utrwalać i odtwarzać poprzez zapisanie na nośniku danych lub wydrukowanie.
- Aby korzystać w pełni z funkcji Strony internetowej, Klient musi dysponować:
- komputerem wyposażonym w system operacyjny Microsoft Windows, IOS albo smartfonem lub tabletem wyposażonym w odpowiedni system operacyjny,
- nieprzerwanym dostępem do Internetu,
- zaktualizowaną przeglądarką internetową.
- Każda świadczona Usługa ma charakter jednorazowy.
- Ilekroć w niniejszym Regulaminie zostaną użyte terminy pisane wielką literą, należy je rozumieć w sposób następujący:
- Regulamin to niniejszy regulamin, który zawiera warunki umowne pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem.
- Strona internetowa to strona internetowa pod adresem: nowy-etap.pl.
- Umowa to umowa o świadczenie Usług drogą elektroniczną zawierana pomiędzy Spółką a Klientem, polegająca na przygotowaniu procesu rozwodowego.
- Usługa to usługa świadczona przez Spółkę na rzecz Klientów, polegająca na przygotowaniu procesu rozwodowego oraz w której zawarta jest Usługa Administracyjna i Usługa Zasadnicza.
- Usługa Administracyjna to część Usługi polegająca na wszystkich czynnościach administracyjnych i przygotowawczych, które Spółka wykonuje w celu przygotowania odpowiedniej Usługi Zasadniczej.
- Usługa Zasadnicza to część Usługi polegająca na bezpośrednich czynnościach zmierzających do przygotowania procesu rozwodowego.
- Spółka to Nowy Etap Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Wierzbięcice 9, 61-569 Poznań, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000942011, REGON: 520784341, NIP: 7831848481, z którą można skontaktować się telefonicznie pod numerem +48 730 803 005 lub elektronicznie poprzez wiadomość e-mail, na adres pomoc@nowy-etap.pl.
- Klient to osoba fizyczna, która zawiera ze Spółką Umowę o świadczenie Usług drogą elektroniczną.
§2 Formularz kontaktowy
- Klient może skorzystać z formularza rezerwacji bezpłatnej konsultacji telefonicznej wskazując datę i godzinę, w której Spółka ma skontaktować się z Klientem.
- Aby skorzystać z formularza niezbędne jest uzupełnienie pól znajdujących się w nim.
§3 Ogólne warunki proponowanych Usług
- Spółka w ramach prowadzonej działalności pod marką Nowy Etap oferuje Usługę przygotowania procesu rozwodowego, która podzielona jest na początkową Usługę Administracyjną oraz dalszą Usługę Zasadniczą, która może być przeprowadzona w ramach:
- Mediacji pomiędzy małżonkami/ lub
- Przygotowania odpowiednich projektów pism procesowych oraz pozasądowych.
- Klient zamawia Usługę Administracyjną razem z Usługą Zasadniczą, są one zależne i łącznie stanowią o Usłudze przygotowania procesu rozwodowego.
- Klient bezpłatnie może sam dokonać zmiany wybranej Usługi, nie później jednak niż przed podjęciem pierwszych bezpośrednich czynności zmierzających do załatwienia sprawy w ramach wybranej Usługi. Późniejsza zmiana związana jest z możliwością naliczenia dodatkowych opłat spowodowanych podjętymi czynnościami.
- Wyjątkiem wobec powyższego jest przypadek, gdy współmałżonek nie zgadza się na mediację i Spółka umożliwia zmianę Usługi na usługę uwzględnioną w ust. 1 pkt b.
- Usługa Administracyjna obejmuje czynności administracyjne Spółki, która niezwłocznie po uiszczeniu płatności, podejmuje niezbędne czynności administracyjne w celu wszczęcia odpowiedniego procesu, który ma na celu załatwienie indywidualnej sprawy Klienta. W szczególności na poczet opłaty administracyjnej wstępnej zaliczane są konsultacje, kontakt ze współmałżonkiem oraz wszelkie dodatkowe działania administracyjne, które mają na celu przygotowanie Usługi Zasadniczej.
§4 Zamawianie Usług
- Spółka nie umożliwia bezpośredniego zamawiania Usług przez Stronę internetową.
- Klient kontaktuje się poprzez formularz kontaktowy lub bezpośrednio ze Spółką.
- Po kontakcie ze strony Klienta Spółka przedstawia ogólną ofertę dostępną pod marką Nowy Etap i wskazuje korzyści płynące z poszczególnych Usług. Wskazana czynność stanowi zaproszenie do zawarcia umowy.
- Klient wybiera poszczególną Usługę Zasadniczą i składa ofertę zawarcia umowy o świadczenie wybranej Usługi.
- Gdy Klient nie wie, jaka Usługa Zasadnicza będzie dla niego odpowiednia, może zwrócić się do Spółki o doradztwo i przedstawienie zalet poszczególnych ścieżek przygotowawczych do procesu rozwodowego.
- Potwierdzenie przyjęcia zamówienia poprzez przesłanie pro formy przez Spółkę i opłacenie jej przez Klienta świadczy o zawarciu umowy o świadczenie Usługi przygotowania procesu rozwodowego.
- Spółka niezwłocznie informuje Klienta o niemożności podjęcia się zamówionej Usługi. W takim przypadku może zaproponować zmianę Usługi Zasadniczej i taką zmianę zalicza się jako nową ofertę.
- Zakończeniem świadczonej Usługi jest wykonanie przez Spółkę wszystkich czynności niezbędnych do przygotowania procesu rozwodowego, proponowanych w ofercie wybranej Usługi.
§5 Postępowanie mediacyjne
Warunki i zasady Usługi Zasadniczej polegającej na mediacji pomiędzy małżonkami zostały przedstawione w osobnym „Regulaminie Postępowania Mediacyjnego”, który jest dołączony do niniejszego Regulaminu.
§6 Przygotowanie pism procesowych oraz pozasądowych
- Usługa Zasadnicza polegająca na przygotowaniu pism obejmuje zobowiązanie Spółki do sporządzenia przede wszystkim pozwu oraz innych pism procesowych i nieprocesowych.
- Niniejsza Usługa Zasadnicza może być rozpoczęta po braku możliwości przeprowadzenia mediacji lub z uwagi na bezpośrednie zamówienie Klienta.
- Pozew i inne pisma procesowe i nieprocesowe sporządzane są na podstawie stanu faktycznego przedstawionego przez Klienta.
- Klient zobowiązany jest dostarczyć wszystkie niezbędne dokumenty oraz informacje, wymagane przez Spółkę, o których poinformowała Klienta.
- Spółka sporządza dokumentację w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wszystkich wymaganych dokumentów i informacji.
§7 Warunki płatności
- Wartość płatności jest ustalana na podstawie cennika przedstawionego przez Spółkę w rozmowie z Klientem. Po zakończeniu rozmowy ceny zostają ponownie przedstawione w wiadomości e-mail podsumowującej rozmowę.
- Przedstawione ceny są cenami brutto.
- Opłata całkowita dzieli się na:
- opłatę początkową w kwocie 1476 zł brutto,
- pozostałą różnicę pomiędzy opłatą całkowitą a opłatą początkową.
- Klient początkowo dokonuje opłaty początkowej w kwocie 1476 zł brutto, w której zawarta jest opłata administracyjna wstępna za Usługę Administracyjną w kwocie 600 zł brutto i zadatek na Usługę Zasadniczą w kwocie 876 zł brutto.
- Po dokonaniu czynności administracyjnych i potwierdzeniu ścieżki przygotowawczej do procesu rozwodowego Klient opłaca resztę kwoty Usługi Zasadniczej, która wynosi różnicę pomiędzy opłatą całkowitą, a wpłaconą już kwotą.
- Spółka umożliwia następujące sposoby płatności:
- przelewem bankowych na rachunek Spółki podany na pro formie;
- przy użyciu zewnętrznego systemu płatności Tpay obsługiwanego przez Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu (61-894), plac Andersa 3, 17 piętro, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000412357, NIP: 7773061579 oraz REGON: 300878437,
- Płatności z tytułu świadczonych usług są opłacane na podstawie wystawionej pro formy, w terminie na niej wskazanym.
- W przypadku płatności walutą zagraniczną Spółka dolicza do faktury 4% wartości usługi
wskazanej podczas wyceny. - Spółka umożliwia rozłożenie opłat na raty, poprzez zewnętrzny system Tpay, zgodnie z warunkami świadczenia usług przez Krajowy Integrator Płatności S.A. Warunki systemu ratalnego są przedstawiane indywidualnie Klientowi.
§8 Odstąpienie od umowy
- Klient jako Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta, jest upoważniony do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podawania powodu. Z wyłączeniem poniżej wskazanych przypadków.
- W przypadku odstąpienia od umowy opłata administracyjna wstępna za Usługę Administracyjną w kwocie 600 zł brutto nie jest zwracana.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli Spółka wykonała w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Spółkę utraci prawo do odstąpienia od umowy.
- Jeżeli Klient wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy, a wygasa po upływie 14 dni od tego dnia.
- W przypadku odstąpienia od przeprowadzenia mediacji majątkowej wraz z
przygotowaniem ugody majątkowej po upływie 14 dni roboczych kwota jest zwracana
proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w
umowie ceny lub wynagrodzenia z uwzględnieniem, iż 600 zł netto to jednorazowa
konsultacja z mediatorem, a zarys podziału majątku przedstawiony przez mediatora to
600 zł netto. Każde z tych działań pomniejsza kwotę do zwrotu. - Klient może odstąpić od umowy, składając Spółce jednostronne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Klient może je złożyć na formularzu stanowiącym załącznik do Regulaminu lub pocztą elektroniczną albo listownie.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy Klient musi przesłać oświadczenie przed upływem terminu 14 dni od daty zawarcia umowy.
- Spółka niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył klient, chyba że wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość uważa się ją za niezawartą, a jeżeli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy, zanim Spółka przyjęła jego ofertę, przestaje ona wiązać.
§9 Reklamacje
- Spółka zobowiązana jest świadczyć Usługi z najwyższą starannością. W przeciwnym przypadku Klient ma prawo zgłosić reklamację, na podstawie rękojmi, wobec oferowanych i przeprowadzonych Usług.
- Zgłoszenie reklamacyjne można przesłać:
- elektronicznie na adres pomoc@nowy-etap.pl/ lub
- listownie na adres Spółki: Nowy Etap Sp. z o.o., ul. Wierzbięcice 9, 61-569 Poznań.
- Zgłoszenie może zostać złożone z użyciem formularza dołączonego do Regulaminu.
- Spółka zaleca umieszczenie w reklamacji:
- danych Klienta, który zgłasza reklamację, w szczególności danych kontaktowych, które umożliwią korespondencję,
- wskazanie powodu reklamacji,
- żądania związane ze składaną reklamacją,
- informację o sposobie dokonania zwrotu płatności.
- Spółka rozpozna reklamację w terminie do 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
- Spółka informuje Klienta o sposobie rozwiązania zgłoszenia reklamacyjnego, adekwatnie do sposobu jego wniesienia.
- Spółka zwrotu środków pieniężnych dokonuje za pomocą takiego samego sposobu, jakie użył Klient, chyba, że wyraził zgodę na inny.
- Zastosowanie odpowiedzialności z tytułu stosowania prawa rękojmi, zgodnie z art. 558 Kodeksu cywilnego, zostaje wyłączona w stosunku do Klientów niebędących Konsumentem.
- Konsument może złożyć wniosek o polubowne rozwiązanie sporu ze Spółką z uwagi na rozpatrywaną reklamację i dochodzenie roszczeń. Wniosek może zostać złożony do:
- stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy wojewódzkich inspektorach Inspekcji Handlowych/ lub
- wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu/ lub
- powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Szczegółowe informacje w kwestii pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentem a Spółką z uwagi na rozpatrywanie reklamacji i dochodzenie roszczeń, dostępne są na stronach internetowych powyższych podmiotów, oraz na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta: https://www.uokik.gov.pl.
- Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Konsument może złożyć skargę za pośrednictwem platformy ODR, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
§10 Ochrona danych osobowych
Zasady ochrony danych osobowych w ramach prowadzonej Strony internetowej oraz świadczonych Usług zawarte są w Polityce prywatności i plików cookie.
§11 Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem z jego umieszczenia na stronie internetowej i obowiązuje przez czas nieoznaczony.
- Wszelkie spory wynikające z funkcjonowania Strony internetowej oraz świadczonych Usług w pierwszej kolejności będą rozstrzygane na drodze polubownej. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia sądem właściwym do rozstrzygnięcia jest sąd zgodny z właściwością miejscową określoną przepisami prawa.
- Spółka może przeprowadzić przerwę techniczną w funkcjonowaniu Strony internetowej, o której informuje z wyprzedzeniem Klientów.
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
- Adresat: Nowy Etap Sp. z o.o., ul. Wierzbięcice 9, 61-569 Poznań; pomoc@nowy-etap.pl
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi:
- Data zawarcia umowy:
- Imię i nazwisko:
- Adres:
- Podpis (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):
- Data:
(*) Niepotrzebne skreślić
Wzór formularza reklamacyjnego
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci złożenia reklamacji)
- Adresat: Nowy Etap Sp. z o.o., ul. Wierzbięcice 9, 61-569 Poznań; pomoc@nowy-etap.pl
- Imię i nazwisko:
- Adres:
- Data:
- Reklamacja dotyczy:
- Opis problemu:
- Żądanie reklamacyjne:
Należy wskazać jaki adres ma być stosowany do prowadzenia korespondencji i odpowiedzi na przedmiotową reklamację: